Menu

Foto 1

Veel gestelde vragen

over jouw account

over de cursussen

over bestellen en betalen

antwoord op je vraag:

Wat kost het om in te schrijven?

Inschrijven op DrogiWeb kost je helemaal NIETS! De enige voorwaarde is dat je werkzaam bent in een drogisterij. DrogiWeb is bedoeld voor drogisterijmedewerkers en niet voor consumenten.

terug naar boven

Zijn er kosten verbonden aan de cursus?

Nee, dat is juist het leuke aan DrogiWeb, je kunt hier alleen iets verdienen: kennis en sterren!

terug naar boven

Zijn er nog bijkomende kosten?

Nee, alle kosten zijn inclusief. Dus zowel de BTW als de verzendkosten komen niet op de factuur erbij. Uitzondering is natuurlijk een bijbetaling omdat je meer bestelt dan jouw saldo toelaat. In dit geval verschijnt het bij te betalen bedrag duidelijk in beeld in de winkelwagen.

terug naar boven

Ben je verplicht om aan alle cursussen mee te doen?

Nee, je mag helemaal zelf weten welke cursus je volgt. Elke week komt er weer een nieuwe cursus bij. Je hebt 3 weken lang de tijd een cursus te volgen. Ga je bijvoorbeeld langer dan 3 weken op vakantie, dan sla je er gewoon een paar over. Wel jammer, want je kan dan geen sterren sparen! Veel leveranciers kiezen er gelukkig voor om de cursus permanent beschikbaar te maken. In dat geval kun je op elk ander moment de cursus volgen via 'alle cursussen'.

terug naar boven

Ik ontvang de DrogiWeb Nieuwsbrief niet, terwijl ik me hiervoor heb aangemeld?

Wekelijks wordt op maandag een nieuwsbrief verstuurd. Controleer als eerste bij je account gegevens of het vinkje 'nieuwsbrief' aan staat. Als dat het geval is, houden wellicht beveiligingsinstellingen van je mailbox of internetbrowser de DrogiWeb nieuwsbrief tegen. Een (te) hoge beveiligingsinstelling kan er voor zorgen dat de nieuwsbrief niet wordt geaccepteerd. Voeg voor de zekerheid info@DrogiWeb.nl toe aan je adressenboek. Dan zul je de nieuwsbrief weer ontvangen.

terug naar boven

Wat voor soort cursussen zijn er?

Er zijn:
a. DrogiWeb cursussen. Je vindt ze in de spotlight op de homepage of via de pagina 'alle cursussen'. Een spotlightcursus is 3 weken actief, (bijna) elke week volgt er een nieuwe spotlightcursus. De meeste cursussen komen daarna in de pagina "alle cursussen". Je kunt ze dan, ook als je er al voor bent geslaagd, nogmaals inzien en volgen. Je krijgt echter maar 1 keer saldo uitgekeerd in je sterrenspaarpot. Verdiende sterren vind je in je DrogiWeb sterren spaarpot. Je kunt hier alle producten uit de DrogiWebshop mee bestellen.

b. DrogiWeb RVG cursussen. Je vindt deze cursussen ook in de spotlight en op in de pagina 'alle cursussen'. Het verschil tussen een DrogiWeb cursus en een DrogiWeb RVG cursus is dat de saldo uitkering van RVG sterren aan speciale wetgevingsvoorwaarden moet voldoen. RVG of RVH staat voor Registratie Verpakte Geneesmiddelen en Registratie Voor Homeopathische geneesmiddelen. Verdiende RVG sterren vind je in je DrogiWeb RVG sterren spaarpot. Je kunt hier alleen producten met de vermelding "ook RVG" mee bestellen. Deze producten voldoen aan wetgeving omtrent RVG/RVH middelen; ze moeten direct voor je werk te gebruiken zijn en mogen niet meer dan 50 euro kosten.

c. Nascholing voor CBD accreditatiepunten.
Het CBD is de Branchevereniging voor Drogisten en wordt gevormd door de diverse formules waaronder DA, D.I.O., Etos, Kruidvat en Trekpleister.

Voor een gediplomeerd drogist of assistent-drogist is het noodzakelijk de vakkennis op peil te houden. Voor assistent-/ drogisten die werken in een drogisterij met het kwaliteitskeurmerk Erkend Specialist in Zelfzorg, is nascholing zelfs verplicht. 

Tot 1 januari 2016 kon je accreditatiepunten sparen via DrogiWeb met het volgen van door het CBD officieel goedgekeurde nascholingscursussen. Dit had te maken met het - voor bij CBD aangesloten drogisterijen - verplichte nascholingstraject waarbij je voor een drogistdiploma 60 punten per 5 jaar en voor een assistent-drogistdiploma 35 punten per 5 jaar moest verzamel

2016 was een overgangsjaar voor de nieuwe regelgeving van het CBD. Zij hebben besloten dat de nascholingsverplichting per jaar gaat gelden en dat accreditatiepunten niet meer in 5 jaar verzameld hoeven te worden. Een goed uitgangspunt. In 2016 kon je daarom nog de nascholingen bij DrogiWeb volgen en voor 2016 aan je nascholingsverplichting van het CBD voldoen.

Sinds 1 januari 2017 worden de meeste werknemers van de verschillende retailformules verplicht om na te scholen via het CBD platform Zorg dat je bijblijft. Dit houdt helaas in dat de nascholingen via DrogiWeb gestopt zijn.

Help: de cursus verschijnt niet in beeld, er draait alleen een rondje...

Het niet verschijnen van de cursus en/of de vragen, ligt waarschijnlijk aan de programmatuur op jouw computer. Wil je de nieuwste versie van Adobe Flashplayer gratis downloaden, klik je hier.

De juiste 'Shockwave player (versie 11.0)' kun je downloaden. klik hier om te downloaden!
Het werkt veilig, makkelijk en gratis.

Het verschil tussen beiden is dat Flashplayer compacter is en daardoor sneller werkt. Sommige computersystemen willen echter wel eens beter werken met de Shockwaveplayer.
Ons advies is om eerst Flashplayer te downloaden. Werkt het nog niet afdoende, installeer dan de Shockwave player.

terug naar boven

Hoe lang duurt een cursus?

Elke cursus duurt ongeveer 10-15 minuten incl. de toets.

terug naar boven

Hoeveel sterren verdien je met een cursus?

Dat is verschillend per cursus. De leverancier van het produkt waar de cursus over gaat, bepaalt dat.

terug naar boven

Kan ik een cursus nog inzien als ik al ben geslaagd?

Dat is verschillend per cursus. De leverancier moet de cursus permanent beschikbaar willen houden. Jij hebt hier invloed op! Praat met de leveranciers en hun vertegenwoordigers over DrogiWeb en vraag naar nieuwe en permanente cursussen. 

terug naar boven

Er zijn deze week maar 2 cursussen beschikbaar i.p.v. 3; hoe kan dat?

De bedoeling is dat er elke week een nieuwe cursus bijkomt. Zo af en toe gebeurt het wel eens dat er niet voldoende materiaal beschikbaar is. Ook hier geldt weer: praat over DrogiWeb met leveranciers en vraag naar de cursussen! Laat ook ons weten welke informatie je mist, we zullen ons uiterste best doen dit te gaan regelen.

terug naar boven

De sleepvragen werken niet in Google Chrome?

In een aantal cursussen kun je met behulp van het slepen van een omschrijving of afbeelding een vraag beantwoorden. Werk je met een oudere versie van Google Chrome dan kan het zijn dat je de omschrijving of afbeelding niet kunt slepen. Klik hier om de laatste versie van Google Chrome te downloaden zodat de sleepvragen wel beantwoord kunnen worden.

terug naar boven

Kan ik de sterren ook omwisselen voor euro's?

Nee, dat is niet mogelijk. Maar je kunt ze wel inwisselen voor leuke artikelen, belevenissen of doneren aan het goede doel!

terug naar boven

Help! Ik heb een cursus gedaan, maar de sterren worden niet bijgeschreven!!

Na elke cursus worden je sterren direct toegekend. Wanneer je de sterren niet direct in je spaarpotje ziet verschijnen, toets op je toetsenbord even F5 in. 

terug naar boven

Hoe werkt het met bijbetalen als ik niet voldoende sterren heb?

Tijdens het bestellen komt vanzelf het bij te betalen bedrag in € in beeld incl. evt. verzendkosten. 1 Ster heeft de waarde van € 0,25 incl. BTW.
Het bedrag kun je betalen met iDEAL of via een factuur.

terug naar boven

Kan ik ook anders bijbetalen in plaats van met iDEAL?

Ja, je kunt ook bijbetalen middels het overmaken van het bedrag op onze bankrekening. Een bestelbevestiging met het totaalbedrag en onze bankgegevens wordt via e-mail verzonden. Daarnaast wordt de factuur altijd met de bestelling meegezonden.

terug naar boven

Kan ik de bestelling nog stoppen als ik toch niet wil bijbetalen?

Ja, je kunt dan alsnog besluiten het artikel nog niet te bestellen en even verder sparen. Er wordt heel duidelijk gevraagd of je akkoord gaat met de bestelling.

terug naar boven

Wat is de levertijd van artikelen?

Dat verschilt. Bij elk artikel staat vermeld hoe lang het ongeveer duurt. De meeste artikelen zijn voorradig en worden binnen 2 werkdagen verzonden. Is het product binnen 14 dagen niet leverbaar, staat het erbij vermeld of je ontvangt een aanvullende mail.

terug naar boven

Hoe wordt de bestelling uitgevoerd?

Nadat je besteld hebt, wachten wij minimaal 1 uur met het doorvoeren van de bestelling zodat we evt. correcties nog kunnen aanpassen. De bestelling wordt binnen 1 werkdag verwerkt. TNT zal het pakket ophalen en gaan afleveren. Veelal is je bestelling dus al binnen 48 uur in huis.

terug naar boven

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als het pakket wordt afgeleverd?

PostNL zal het pakket 2x bij je aanbieden óf bij de buren afleveren. In beide gevallen is PostNL verplicht een briefje in jouw brievenbus achter te laten met gegevens waar je het pakket kunt ophalen. Indien het pakket langer dan 3 weken op het postkantoor blijft liggen zonder dat je het afhaalt, zal PostNL het aan ons retour zenden. In dat geval kunnen we het pakketje nogmaals aan je toezenden. De verzendkosten zijn dan wel voor jouw rekening. Alle leveringen worden middels Track&Trace verzonden. Wij kunnen altijd voor je nagaan waar een pakket is gebleven.

terug naar boven

Ik wil het artikel bij nader inzien helemaal niet, wat nu?

Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je, zonder opgave van reden, de bestelling herroepen. Hier is een speciaal formulier voor. Je vindt deze onder de Algemene Voorwaarden Bijlage 1.
In de Algemene Voorwaarden staat ook exact omschreven wat jouw en onze plichten zijn aangaande het herroepingsrecht.

Graag retourneren op de volgende manier:
1)  Mail naar Xciting dat de bestelling retour komt omdat je de bestelling niet wilt houden.
Als je wel wilt vermelden waarom, vinden wij dat wel prettig. Hiermee kunnen we onze dienstverlening optimaliseren. Je mag ons ook telefonisch op de hoogte stellen.
2) Vermeld het ordernummer; dit staat vermeld op de pakbon die is meegezonden.
Je vindt het ook bij jouw order overzicht op deze site of in de e-mailbevestiging van de bestelling.
3) Is de bestelling reeds aan jou verzonden? Je ontvangt van Xciting binnen 2 dagen het juiste retour adres en een retournummer. Is de bestelling nog niet verzonden, zal Xciting de bestelling direct annuleren en dit per omgaande aan je laten weten.
4) Zend het product DIRECT doch uiterlijk BINNEN 14 DAGEN na melding voldoende gefrankeerd en voorzien van het ordernummer retour. De verzendkosten zijn voor jouw rekening.
5) Er geldt dat het product door ons wel opnieuw te verkopen moet zijn. Verpakking en product moeten dus in originele staat blijven indien redelijkerwijs mogelijk.
6) Binnen 2 werkdagen na binnenkomst zullen we melden dat de bestelling is aangekomen. LET OP: de Sterrenwaarde van het product wordt binnen 7 dagen op het account teruggestort zodat je iets nieuws kunt uitkiezen. Evt. bijbetalingen die in Euro zijn betaald, zullen retour gestort worden op je bankrekening binnen uiterlijk 30 dagen. Sterrenwaarde wordt echter NIMMER als euro waarde uitgekeerd.
7) Sommige producten zijn uitgesloten van het herroepingrecht waaronder:
geschonden artikelen, incomplete artikelen, cd's/dvd's of andere geluidsdragers waarvan het zegel is verbroken.

TIP: plak geen (adres-)stickers op de verpakking van een artikel. Wij ontvangen de bestelling graag in een omverpakking om schade te voorkomen.

8) Deze regeling geldt voor alle deelnemers binnen Xciting programma's; deze regeling geldt niet voor B2B leveringen.

terug naar boven

Hoe wordt er omgegaan met klachten?

Ondanks alle inspanningen die Xciting verricht om alle leveringen en diensten perfect uit te voeren, gaat er helaas – gelukkig bij uitzondering - wel eens iets mis door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel. Mocht je een wens tot verbetering hebben over onze producten of diensten, kun je dit – bij voorkeur via e-mail  – aan Xciting kenbaar maken.
Onze klantenservice beantwoordt elke binnengekomen e-mail binnen maximaal 2 werkdagen.

terug naar boven