Veel gestelde vragen

Over jouw account


Over de cursussen


Over bestellen van artikelen

Antwoord op je vraag:

Wat kost het om in te schrijven?

Inschrijven op DrogiWeb kost je helemaal NIETS! De enige voorwaarde is dat je werkzaam bent in een drogisterij in Nederland. DrogiWeb is bedoeld voor drogisterij medewerkers en niet voor consumenten.

terug naar boven


Zijn er kosten verbonden aan de cursus?

Nee, dat is juist het leuke aan DrogiWeb, je kunt hier alleen iets verdienen: kennis en sterren!

terug naar boven


Zijn er nog bijkomende kosten?

Nee. Artikelen uit de webshop bestel je met gespaard sterrensaldo. Ook daar zijn verder geen kosten aan verbonden.

terug naar boven


Ben je verplicht om aan alle cursussen mee te doen?

Nee, je mag helemaal zelf weten welke cursus je volgt. Elke week komt er weer een nieuwe cursus bij. Je hebt 3 weken lang de tijd een cursus te volgen. Ga je bijvoorbeeld langer dan 3 weken op vakantie, dan sla je er gewoon een paar over. Wel jammer, want je kan dan geen sterren sparen! Veel leveranciers kiezen er gelukkig voor om de cursus permanent beschikbaar te maken. In dat geval kun je op elk ander moment de cursus volgen via 'naar cursussen'.

terug naar boven


Ik ontvang de DrogiWeb Nieuwsbrief niet, terwijl ik me hiervoor heb aangemeld?

Wekelijks wordt op maandag een nieuwsbrief verstuurd. Controleer als eerste bij je account gegevens of het vinkje 'nieuwsbrief' aan staat. Als dat het geval is, houden wellicht beveiligingsinstellingen van je mailbox of internetbrowser de DrogiWeb nieuwsbrief tegen. Een (te) hoge beveiligingsinstelling kan er voor zorgen dat de nieuwsbrief niet wordt geaccepteerd. Voeg voor de zekerheid info@DrogiWeb.nl toe aan je adressenboek. Dan zul je de nieuwsbrief weer ontvangen.

terug naar boven


Wat voor soort cursussen zijn er?

Er zijn:

  1. DrogiWeb cursussen. Je vindt ze in de spotlight op de homepage of via de pagina 'naar cursussen'. Verdiende sterren vind je in je DrogiWeb spaarpot. Je kunt hier alle producten uit de DrogiWebshop mee bestellen.
  2. DrogiWeb RVG cursussen. Je vindt deze cursussen ook in de spotlight en op in de pagina 'naar cursussen'. Verdiende RVG sterren vind je in je DrogiWeb RVG spaarpot. Je kunt hier alleen producten met de vermelding "ook met RVG" mee bestellen.

Het verschil tussen een DrogiWeb cursus en een DrogiWeb RVG cursus is dat de saldo uitkering aan speciale wetgevingsvoorwaarden moet voldoen.

RVG of RVH staat voor Registratie Verpakte Geneesmiddelen en Registratie Voor Homeopathische geneesmiddelen. Verdiende RVG sterren vind je in je DrogiWeb RVG sterren spaarpot. Je kunt hier alleen producten met de vermelding "ook RVG" mee bestellen. Deze producten voldoen aan wetgeving omtrent RVG/RVH middelen; ze moeten direct voor je werk te gebruiken zijn en mogen niet meer dan 50 euro kosten.

Een spotlightcursus is 3 weken actief, (bijna) elke week volgt er een nieuwe.

De meeste cursussen kun je, ook nadat je bent geslaagd, nogmaals inzien en volgen. Je krijgt echter maar 1 keer saldo uitgekeerd op je DrogiWeb of DrogiWeb RVG spaaraccount.

terug naar boven


Hoe lang duurt een cursus?

Elke cursus duurt ongeveer 10-15 minuten incl. de toets.

terug naar boven


Hoeveel sterren verdien je met een cursus?

Dat is verschillend per cursus. De leverancier van het produkt waar de cursus over gaat, bepaalt dat.

terug naar boven


Kan ik een cursus nog inzien als ik al ben geslaagd?

Dat is verschillend per cursus. De leverancier moet de cursus permanent beschikbaar willen houden. Jij hebt hier invloed op! Praat met de leveranciers en hun vertegenwoordigers over DrogiWeb en vraag naar nieuwe en permanente cursussen.

terug naar boven


Kan ik de sterren ook omwisselen voor euro's?

Nee, dat is niet mogelijk. Maar je kunt ze wel inwisselen voor leuke artikelen, belevenissen of doneren aan het goede doel!

terug naar boven


Help! Ik heb een cursus gedaan, maar de sterren worden niet bijgeschreven!

Na elke cursus worden je sterren direct toegekend. Wanneer je de sterren niet direct in je spaarpotje ziet verschijnen, toets op je toetsenbord even F5 in.

terug naar boven


Ik heb niet voldoende sterren. Kan ik ook bijbetalen?

Nee. Bijbetalen in euro's is geen mogelijkheid.

terug naar boven


Wat is de levertijd van artikelen?

Dat verschilt. De meeste artikelen zijn voorradig en worden binnen 2 werkdagen verzonden. Is het product binnen 14 dagen niet leverbaar, ontvang je een aanvullende mail.

terug naar boven


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als het pakket wordt afgeleverd?

PostNL zal het pakket 2x bij je aanbieden óf bij de buren afleveren. In beide gevallen is PostNL verplicht een briefje in jouw brievenbus achter te laten met gegevens waar je het pakket kunt ophalen. Indien het pakket langer dan 3 weken op het postkantoor blijft liggen zonder dat je het afhaalt, zal PostNL het aan ons retour zenden. In dat geval kunnen we het pakketje nogmaals aan je toezenden. De verzendkosten zijn dan wel voor jouw rekening. Alle leveringen worden middels Track&Trace verzonden. Wij kunnen altijd voor je nagaan waar een pakket is gebleven.

terug naar boven


Ik wil het artikel bij nader inzien helemaal niet, wat nu?

Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je, zonder opgave van reden, de bestelling herroepen.

We verwerken jouw retourzending graag op de volgende manier:

  1. Mail naar Xciting dat de bestelling retour komt omdat je de bestelling niet wilt houden.
    Als je wel wilt vermelden waarom, vinden wij dat wel prettig. Hiermee kunnen we onze dienstverlening optimaliseren. Je mag ons ook telefonisch op de hoogte stellen.
  2. Vermeld het ordernummer; diie vind je in het orderoverzicht op jouw account.
  3. Is de bestelling reeds aan jou verzonden? Je ontvangt van Xciting binnen 2 dagen het juiste retour adres en een retournummer. Is de bestelling nog niet verzonden, zal Xciting de bestelling direct annuleren en dit per omgaande aan je laten weten.
  4. Zend het product DIRECT doch uiterlijk BINNEN 14 DAGEN na melding voldoende gefrankeerd en voorzien van het ordernummer retour. De verzendkosten zijn voor jouw rekening.
  5. Er geldt dat het product door ons wel opnieuw te verkopen moet zijn. Verpakking en product moeten dus in originele staat blijven indien redelijkerwijs mogelijk.
  6. Binnen 2 werkdagen na binnenkomst zullen we melden dat de bestelling is aangekomen. LET OP: de Sterrenwaarde van het product wordt binnen 7 dagen op het account teruggestort zodat je iets nieuws kunt uitkiezen. 
  7. Sommige producten zijn uitgesloten van het herroepingrecht waaronder:geschonden artikelen, incomplete artikelen of waardecodes.

    TIP: plak geen (adres-)stickers op de verpakking van een artikel. Wij ontvangen de bestelling graag in een omverpakking om schade te voorkomen.

terug naar boven


Hoe wordt er omgegaan met klachten?

Ondanks alle inspanningen die Xciting verricht om alle leveringen en diensten perfect uit te voeren, gaat er helaas – gelukkig bij uitzondering - wel eens iets mis door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel. Mocht je een wens tot verbetering hebben over onze producten of diensten, kun je dit – bij voorkeur via e-mail  – aan Xciting kenbaar maken.
Onze klantenservice beantwoordt elke binnengekomen e-mail binnen maximaal 2 werkdagen.

terug naar boven

DrogiWeb is uitsluitend voor drogisterijmedewerkers en is niet bedoeld voor consumenten